Kilka ogólnych zagadnień o mechanice i profesjonaliźmie

azdy, najczęściej gąsienicowe nadwozie ? B, zwykle pełnoobrotowe, na którym montowany jest silnik, zespoły napędowe, sterujące i kabina operatora osprzęt roboczy, montowany na nadwoziu, wyposażony w układy napędowe, w kt

Kilka ogólnych zagadnień o mechanice i profesjonaliźmie

koparka samochodowa

W koparce jednonaczyniowej wyróżnia się podstawowe zespoły:

podwozie ? A, stanowiące zespół nośny całej konstrukcji, wyposażone w mechanizmy jazdy, najczęściej gąsienicowe
nadwozie ? B, zwykle pełnoobrotowe, na którym montowany jest silnik, zespoły napędowe, sterujące i kabina operatora
osprzęt roboczy, montowany na nadwoziu, wyposażony w układy napędowe, w którym wyróżnia się:
mechanizm wysięgnika ? C, składający się z wysięgnika i siłownika (1) napędu wysięgnika
mechanizm ramienia ? D, składający się z ramienia i siłownika (2) napędu ramienia
mechanizm łyżki ? E, składający się z łyżki i siłownika (3) napędu łyżki

Koparki jednonaczyniowe polskiej produkcji

koparki linowe
KM-251
KS-251 ? koparka samochodowa
KM-602A
KU-1206
koparki hydrauliczne
KSH-45 ? koparka ciągnikowa
K-406A
K-407A
K-408
K-606
M250H
M500H
Brawal1611
Brawal1615


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparka


Awaria maszyny ? zgłoś się do serwisu

Każdy sprzęt wcześniej, czy później podlega zużyciu lub zniszczeniu, pod względem czy to poszczególnych części, czy całych układów. To samo dotyczy oczywiście maszyn budowlanych, które jako ciężki sprzęt należy odpowiednio eksploatować i odpowiednio nimi operować. W przypadku awarii tego typu sprzęt należy koniecznie przekazać do serwisu, który zajmie się wymianą poszczególnych elementów i zregeneruje daną maszynę. Taki serwis powinien oferować kompleksowe remonty maszyn, zarówno w formie stacjonarnej, jak i mobilnej (z dojazdem do klienta), zwłaszcza w przypadku awarii niespodziewanych, które wymagają ekspresowej interwencji.


Podwozie gąsienicowe

Budowa spycharki gąsienicowej

Główne podzespoły spycharki gąsienicowej to:

podwozie gąsienicowe,
rama główna,
nadwozie,
układ napędowy,
hydraulika układu napędowego,
osprzęt roboczy,
hydraulika układu roboczego.

Podwozie gąsienicowe

Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jezdne, rolki podtrzymujące, koła napinające, koła łańcuchowe, łańcuchy gąsienicowe z płytami gąsienicowymi. Ramy trakcyjne osadzone są na czopach wałów mocowanych do tylnej części ramy głównej oraz do wahliwej belki

stabilizatora.
Rama główna

Rama główne jest to jednolita konstrukcja spawana, utworzona przez połączenie ramy przedniej i tylnej. Do ramy przykręcone zamontowane są: chłodnice, silnik, przekładnia hydrokinetyczna (zmiennik momentu), skrzynia biegów, przekładnie boczne i elementy nadwozia.
Nadwozie
W skład nadwozia wchodzą: osłony boczne, dach silnika, błotniki, zbiornik paliwa, skrzynka akumulatorów, zbiornik układu hydraulicznego, kabina z klimatyzacją, pulpity, zewnętrzna osłona ROPS (ang. Roll Over Protection Structure).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka



© 2019 http://informator.tarnobrzeg.pl/