Dobre i rzetelne warsztaty, jak szukać?

odemPrzy samochodach ze starszego rocznika nie zawsze opłaca się je serwisować. Czasami te koszty przerosną wartość auta. Właściciele starszych aut mogą pewnie coś w temacie powiedzieć, ponieważ pewnie nie raz stawali przed wy

Dodane: 05-08-2016 17:14
Dobre i rzetelne warsztaty, jak szukać? godny polecenia mechanik
Warto szukać rzetelnego mechanika, ponieważ to pewna droga, aby zreperować nasze auto szybko i profesjonalnie. Jak wybrać warsztat i na co uważać?

U mechanika z sędziwym samochodem

Przy samochodach ze starszego rocznika nie zawsze opłaca się je serwisować. Czasami te koszty przerosną wartość auta.

Właściciele starszych aut mogą pewnie coś w temacie powiedzieć, ponieważ pewnie nie raz stawali przed wyborem: albo duże koszty, albo naprawa po taniości. Niestety w przypadku napraw po kosztach pewnie i tak niebawem ponownie wylądujemy w serwisie. W takim przypadku najlepiej zrobić sobie kalkulacje kosztów i zdecydować czy w ogóle opłaca się staruszka naprawiać.


Encyklopedia o złomowaniu

W oficjalnej terminologii rachunkowości jest to likwidacja środka trwałego. Formalnej likwidacji podlegają też środki trwałe zaginione.

Ze względu na skutki finansowe oraz wpływ na środowisko sposób złomowania regulują zwykle przepisy prawa.

Ze względu na złożoność techniczną zadania, złomowaniem pewnych rodzajów środków technicznych zajmują się wyspecjalizowane przedsiębiorstwa, np. stocznia złomowa.

Przykładowo: jedyną możliwością legalnego pozbycia się starego samochodu jest oddanie go do punktu kasacyjnego. Zaświadczenie jest podstawą do wyrejestrowania pojazdu ? a w konsekwencji zniesienia obowiązku wnoszenia opłat związanych z użytkowaniem.

Złomowanie jako jeden z etapów przygotowania metalowych części pojazdów do dalszego wykorzystania nie może być utożsamiany z całościowym procesem recyklingu składającego się z innych etapów przygotowania materiałów metalowych do ponownej przeróbki.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Złomowanie


Naprawy warsztatowe- nieuczciwość mechaników

Prawie każdy właściciel pojazdu mechanicznego był kiedyś w warsztacie, nie ważne czy z dużą czy małą usterką. Wydaje się, że największy problem jest ze starymi autami, jak miałem np. ja. Posiadałem starego Fiata UNO, którego naprawy pochłonęły łącznie trzykrotność wartości tego auta, a i tak jeszcze dużo trzeba by w niego zainwestować. Rozrząd, skrzynia biegów, silnik, w sumie każda ruchoma i nieruchoma część auta była do wymiany lub naprawy.

Sporo warsztatów później stwierdziłem, że przy takim obrocie spraw zbankrutuję zanim doprowadzę to auto to ładu. Sporo warsztatów, twierdząc, że dokonało naprawy, nawet nie kiwnęli palcem. Inni wymieniali stare części na jeszcze starsze i używane komponenty, przez które auto działało jeszcze gorzej niż przed naprawą. Ogólnie tragedia na czerech kołach. Auto ostatecznie wylądowało na złomie.



© 2019 http://informator.tarnobrzeg.pl/